תמונת נושא על מה זה קידום אורגני.
תמונת פרופיל של טל סויקיס - מומחה אנליטיקס, קידום אתרים וחווית משתמש
טל סויקיס
מומחה לקידום אתרים וניתוח עסקים אינטרנטיים. אם אי פעם תהיתם מה הוא קידום אורגני, אז פה זה המקום הכי טוב ללמוד בו.

מה זה קידום אורגני? – המפתח ללהיות לפני המתחרים

אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם ולהביא אליו לקוחות איכותיים, אתם צריכים לדעת מה זה קידום אתרים אורגני ולמה כל מנהל אתרים צריך מומחה לצידו.
היום, מי שלא מופיע בדף הראשון של גוגל, בעיקרון לא קיים.
כמעט 50% מהתנועה באינטרנט מתחילה מחיפוש בגוגל (זה יוצא בערך 3.5 מיליארד חיפושים ביום). כל פעם שאנחנו רוצים למצוא מסעדה, מוצר, ביקורות או מידע על השחקן ההוא מהטיטאניק אנחנו פונים לגוגל. עם כזו כמות של לקוחות פוטנציאלים, אין פלא שכל העסקים המצליחים בונים אתר ומקדמים אותו. הקטע הוא שבעלי אתרים מצפים שברגע שהם פותחים את האתר, יהיו בו המון גולשים.
אז זהו, זה לא בדיוק עובד ככה. כדי שיגיעו גולשים דווקא אליכם, אתם חייבים להיות יותר טובים מהמתחרים. אבל אל תדאגו, כי בשביל זה יש קידום אתרים אורגני.
תוכן עניינים

מה זה קידום אורגני?

יש לך אתר מצוין עם מוצרים מדהימים שכל אחד צריך בבית – אחרת זה לא יהיה בית. אולי יש לך כתבות כל כך טובות שכל אדם שקורא אותן מוצא סיבה חדשה לקום בבוקר. עכשיו רק צריך לחכות שהכסף יתחיל לזרום, נכון? אז לא בדיוק… כרגע אף אחד חוץ מהמשפחה והחברים לא יודעים שאתה קיים. אז כל הלקוחות והקוראים שלכם אפילו לא יודעים שהם קיימים כי אין להם מושג שאתה קיים. או במילים אחרות – מה שהאתר שלך צריך הוא גולשים, וכמה שיותר מהם. אוקיי, זה ממש מובן מאליו, אבל איך אפשר לפתור את זה?

SEO בגדול

Search Engine Optimization (SEO) או בעברית קידום אתרים אורגני, הוא תהליך שיווקי שמעלה את סיכויי דפי האתר שלך להיות ראשונים ולהגיע לראש תוצאות החיפוש. מה זה תוצאות החיפוש? כשאתם מחפשים בגוגל "מה זה קידום אתרים", גוגל מפנה אתכם לדף שיש בו בין שישה לעשרה קישורים – זהו דף תוצאות חיפוש ובאנגלית Search Engine Results Page.

למה צריך קידום אורגני?

אוקיי, אז הנה מצב היפותטי – עכשיו חיפשתם "איך להכין עוגת שמרים" בגוגל, ואתם צריכים לבחור באחד מהקישורים שגוגל מציע, באיזה אחד תבחרו? התשובה ברוב מוחלט מהמקרים היא באחד מהקישורים העליונים שהם לא מודעות ממומנות (ובטח שלא בדף השני של גוגל).
אז יש פה שתי סיבות עיקריות:

  1.   כמו שאתם נכנסים רק לתוצאות הראשונות בדף הראשון של גוגל (שוב, רוב מוחלט מהפעמים), גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
  2. מי שמופיע במקום הראשון בגוגל באופן מידי מקבל ייתרון אמינות מבחינת הגולשים. להיות במקום הראשון בגוגל גורם לאנשים להרגיש שאתם מנהיגים בתחומכם, ויודעים על מה אתם מדברים.

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

אוקיי אוקיי, אז קידום אורגני חשוב, אבל יש גם קידום ממומן. באיזה סוג קידום לבחור?

השוואה בין קידום ממומן לקידום אורגני:

קידום אורגני קידום ממומן
מחיר לריטיינר חודשי 2,000-14,000 ש"ח בתלות בתחרותיות התחום. 1,000-מאות אלפים בתלות בתחרותיות התחום.
זמן עד קבלת תוצאות שבועיים עד 12 חודשים (וגם זה לא מובטח) ברגע התשלום לגוגל.
תוצאות לטווח ארוך אם המקדם עשה עבודה איכותית, התוצאות יכולות להישמר מספר חודשים. ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל לא מופיעים יותר בתוצאות החיפוש.

חשוב להדגיש: קידום אורגני לא נוגד קידום ממומן. בחלק מהפעמים הדבר הנכון הוא לעשות את שניהם.
בשורה התחתונה, קידום אורגני מצוין לטווח הארוך אבל לוקח לו זמן להתחיל להשפיע. לעומת זאת, קידום ממומן מתאים יותר לטווח קצר, נניח להגדלת חשיפת האתר בחגים או חשיפת עסק חדש שנפתח. החיסרון הוא שברגע שמפסיקים לשלם, כל העבודה נעלמת.

תהליך הקידום האורגני בגוגל

טוב אז הבנתם מה זה SEO, אבל זרקתי עליכם טווח מספרים אסטרונומי, בלי שום הסבר למה מרכיב את המחיר הזה. אז עכשיו, אני הולך להסביר בדיוק מה מומחה קידום אתרים עושה במסגרת פרויקט קידום.

הערה קטנה לפני שאני מתחיל. פרויקט קידום אתרים הוא פרויקט ארוך טווח, ונהוג לעבוד עליו במינימום חצי שנה – ריטיינר חודשי.
כמובן שיש גם אפשרויות לעבודות חד פעמיות כמו ליווי הקמת אתר, אופטימיזצית מבנה חד פעמית ועוד.

לא כל אתר יכול להרוויח מSEO! יש מקדמים שמבטיחים לך שהם ישימו אותך במקום הראשון בגוגל. אבל אף אחד לא יכול להבטיח. גם לא גוגל ובעיקר לא מקדם אתרים. הכלל הוא: מי שמבטיח, גונב לכם כסף.

מחקר מילות מפתח

השלב הראשון בתהליך קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח. מילת מפתח היא כל מילה שאנחנו מחפשים בגוגל.
השלב הזה מדבר על מציאת מילים שמתאימות לקידום האתר שלך.
המקורות למילים הפוטנציאליות הם: מילים שלך, אתרי המתחרים, תחום האתר, וכלים נוספים של מקדמי אתרים.
התהליך נועד למצוא מקבץ מילים קטן שיש לנו סיכוי טוב להגיע למקומות הראשונים בגוגל בהן. כמובן שהמילים שנבחרות הן מילים שמשתלם לקדם. כלומר, לא מספיק שיש לנו סיכוי להתברג גבוה בגוגל, צריך גם שיהיה נפח חיפושים מספק למילה הזו.

סוגי מחקרי מילים לקידום בSEO

בדיקת מילים מחקר מילים
מספר מילים בבדיקה 500-15,000 (תלוי בתחום) 500-15,000 (תלוי בתחום)
מדרג מיקוד
מדרג רלוונטיות
מדרג מאמצי SEO של מתחרים לכל מילה
התאמה לתחרותיות נמוכה-בינונית גבוהה
שעות עבודה עד 80 שעות עד 250 שעות

אני, כמומחה קידום אתרים, בודק האם בכלל ישתלם ללקוח פוטנציאלי לעשות קידום אורגני. יש תחומים שבהם זה פשוט לא שווה את זה כי אין מספיק גולשים, או שהתחום תחרותי מידי וצריך תקציב עצום שלא מתאים ללקוח. לכן, לחלק מהלקוחות שבאים אליי אני מציע לנסות לקדם את עצמם בתחום פחות תחרותי או להגדיל את הנישה. חשוב לוודא מול המקדם האם באמת ישתלם לקדם בתחום מסוים.

רוצה חוות דעת ממומחה?

אופטימיזצית מבנה ותוכן

בשלב הזה אנחנו עושים את כל העבודה על האתר.
מה הכוונה בעל האתר? קידום אתרים בנוי משתי חזיתות: פנים האתר (on-site) ומחוץ לאתר (off-site).
על האתר אנחנו מוודאים שמנועי חיפוש יכולים לנוע באתר שלנו בקלות וביעילות, ובנוסף יהיה להם קל להבין על מה כל דף באתר שלנו מדבר על מנת שיוכלו לדרג אותu גבוה עבור מילות מפתח מסוימת. אז איך אנחנו עוזרים למנועי החיפוש להבין על מה דף מסוים מדבר?

עבודת האופטימיזציה מדברת בדיוק על הדרכים בהן אנו גורמים למנועי החיפוש להבין שדף מסוים מדבר על מילת מפתח מסוימת. התהליך הזה כולל: תיקון מבנה HTML של האתר, יצירת תוכן רלוונטי שמדגיש את מילת המפתח, שיפור ביצועי השרת ותיקון כל בעיה נוספת שתגרום למנועי החיפוש לחשוב שהאתר שלנו לא רציני או לא טוב.

לרוב אופטימיזצית מבנה היא תהליך חד פעמי, אבל אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי מבנה האתר בעזרת כלי SEO.

בניית פרופיל קישורים

כשמישהו שאנו מכירים ממליץ לנו ללכת למסעדה שלטענתו טובה, אנחנו הולכים. יש לנו נטייה לסמוך על אנשים שאנחנו מכירים, ועל פי מה שהם אומרים אנחנו בוחרים מה איכותי ומה לא. בגוגל הבינו את הקונספט הזה מזמן. אחד הפרמטרים העיקריים בגוגל הוא אילו אתרים ממליצים על האתר שלך, או בשמם המקצועי "קישורים נכנסים".

הכוונה באתר ממליץ היא שיש קישור לאחד מהדפים באתר שלך מתוך דף כלשהו באתר אחר. הטריק הוא לא סתם לקבל מלא קישורים אלא לקבל קישורים מאתרים איכותיים למקומות הנכונים. רגע, אז איך בודקים איזה אתרים איכותיים יש? ואיך מקבלים מהם קישורים? אז אל תדאגו, העבודה שלי כמקדם אתרים מקצועי היא לדעת איך ואיפה למצוא את אותם האתרים האיכותיים שיקשרו אל האתר שלכם.

הסבר על מה זה SEO וקידום אתרים אורגני
ויזואליזצית פרופיל קישורים בפרויקט קידום אתרים אורגני.

מעקב אחרי הצלחת המאמצים

טוב אז עשינו את כל מה שצריך לעשות כדי שגוגל ממש יאהבו את האתר שלנו למילים שבחרנו. אבל אם אנחנו לא בודקים האם הצלחנו במאמצים, איך נדע שכל הסיפור הזה משתלם לנו?
אנחנו יכולים להשתמש בכלים כמו גוגל אנליטיקס, כלי מנהל האתרים של גוגל וכלים מקצועיים של מקדמי אתרים.

איך להתחיל בקידום לאתר?

גישת העשה זאת בעצמך

כמו בכל דבר באינטרנט, אפשר לעשות קידום אתרים בעצמכם ולהצליח. זה יותר קשה, כנראה לא יהיו לכם הכלים שיש למקדם אתרים, ואולי גם יהיה חסר לכם קצת ידע, אבל אל תדאגו, זה אפשרי. כדי ללכת בנתיב הזה אני ממליץ לעשות קורס קידום אתרים אינטרנטי, והקורס הכי טוב ומקיף שאני מכיר הוא של סאו סימפל (900 ש"ח שזה חצי מסכום קידום אורגני לאתר קטן לחודש יחיד). זו לא עבודה קשה, אבל זו עבודה שלוקחת המון זמן וככל שיש יותר ניסיון גם מקבלים תוצאות יותר טובות.

עבודה עם מומחה

למרות שאפשר לעשות קידום אתר מצוין בעצמכם, אני ממליץ לעבוד עם איש מקצוע. יש שני יתרונות עיקריים לאיש מקצוע לעומת לעשות זאת בעצמכם.

  • ניסיון. אין מה לעשות, מומחה מביא איתו ניסיון מלקוחות נוספים, ידע נצבר שאי אפשר ללמד והכי חשוב, אין פשלות. בנוסף, אם משהו רע קורה, תמיד יש על מי לסמוך שיעזור לפתור הכל.
  • כלים. למקדמי אתרים שזה המקצוע שלהם יש כלים שלא משתלמים לבעל אתר קטן לשלם עליהם בלי לדעת איך באמת לתפעל אותם. מדובר בכלים מאוד חזקים שעולים מאות דולרים בחודש.

לסיכום

טוב, אז עברנו על מה קידום אתרים אומר ומה זה אומר להתחיל תהליך קידום באתר. כל מה שנשאר לכם לעשות כרגע זה להתחיל לעבוד על האתר בעצמכם או לפנות אליי ליעוץ. בהצלחה בדרך לפסגה!

LinkedIn
Facebook
קרא עוד

שיחת יעוץ עם מומחה בחינם